Ο Σατανάς δεν είναι η πιο τρομακτική μορφή της Βίβλου

Από την "Αποκάλυψη" του Ιωάννη...

Αβαδδών: Ο Άγγελος του Θανάτου, ο Έκπτωτος που θα οδηγήσει τους ανθρώπους στον τόπο του μαρτυρίου τους.

Η βιαστική μελέτη των βιβλικών κειμένων μπορεί να προκαλέσει παρανοήσεις -πόσο μάλλον αν προσθέσει κανείς και τα απόκρυφα κείμενα σ’ αυτά. Κάτι τέτοιο έχει συμβεί και με κάποιες πολύ σκοτεινές υπάρξεις που οι άνθρωποι συνηθίζουν να τις ταυτίζουν μεταξύ τους, αλλά στην “πραγματικότητα”, διαφέρουν.

Από την "Αποκάλυψη" του Ιωάννη, λοιπόν, μαθαίνουμε ότι ο Άγγελος του Θανάτου δεν είναι ο Διάβολος, αλλά ο Αβαδδών, ο αρχηγός των έκπτωτων αγγέλων στον οποίο ανατέθηκε από τον Θεό η αποστολή να βασανίσει τους ανθρώπους ως τιμωρία για τις αμαρτίες τους.

Ο ρόλος του Αββαδών στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη δίνει ένα τρομακτικό preview για τον ρόλο που θα παίξουν οι αρχάγγελοι την Ημέρα της Κρίσης. Και ακόμα πιο ανατριχιαστικός γίνεται συγκεκριμένα ο ρόλος του Αβαδδών αν διαβάσει κανείς τα Απόκρυφα Ευαγγέλια. Γράφουν ότι εφόσον είναι αυτός που συγκέντρωσε το χώμα απ’ το οποίο ο Θεός δημιούργησε τον Αδάμ, τότε ίσως και να ταιριάζει να είναι κι αυτός που θα μαζέψει και τις ψυχές και θα τις μεταφέρει στο μέρος όπου ο Θεός θα τις κρίνει.

“Ο Άγγελος του Θανάτου”

Παρότι Αβαδδών σημαίνει “ο καταστροφέας” ή “η καταστροφή”, πολλοί θεωρούν ότι στην πραγματικότητα είναι ο Άγγελος του Θανάτου, ένας έκπτωτος άγγελος, του οποίου η αποστολή είναι να επιβλέπει την καταστροφή της γης την Ημέρα της Κρίσης. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι που πιστεύουν ότι το “Αβαδδών” είναι μια τοποθεσία.

Στο εδάφιο “Ιώβ 28:22”, ο Αβαδδών αναφέρεται μαζί με τον θάνατο, όπου και αναγνωρίζεται για πρώτη φορά ως ένα πραγματικό ον και όχι απλώς ως ένας τόπος.

Ο Αβαδδών δεν είναι ο Σατανάς (απλώς μοιάζουν)

Ορισμένες βιβλικές ερμηνείες αντιμετωπίζουν τον Εωσφόρο (Σατανά) και τον Αβαδδών ως το ίδιο πρόσωπο. Ωστόσο, πολλοί θεολόγοι επισημαίνουν συγκεκριμένα εδάφια στο Βιβλίο της Αποκάλυψης και άλλα βιβλικά αποσπάσματα ως απόδειξη ότι ο Αβαδδών είναι μια ξεχωριστή οντότητα.

Για παράδειγμα, σε ένα εδάφιο αναφέρεται: “Έχουν από πάνω τους ως βασιλιά τον άγγελο της αβύσσου”. Αυτός ο στίχος έρχεται αφότου ο Θεός απελευθερώνει ακρίδες προκειμένου να βασανίσουν τη Γη στο τέλος των ημερών.

Μερικοί μελετητές το διαβάζουν αυτό σε συνδυασμό με το εδάφιο 30:7 από τις “Παροιμίες” . Εκεί, ο Εωσφόρος “δραστηριοποιείται” ως ο άρχοντας της Κόλασης και ο Αβαδδών ως ο αρχηγός των ακρίδων και των δαιμόνων που θα εξαπολυθούν για να βασανίσουν όσους δεν φέρουν τη σφραγίδα του Θεού.
Τσιράκι του Σατανά ή Άγγελος του στρατού του Θεού;

Όσοι είναι εξοικειωμένοι με τα κείμενα της Βίβλου ή της Τορά γνωρίζουν ότι ο Σατανάς έχει ως στόχο του να καταστρέψει τα έργα και τα δημιουργήματα του Θεού. Παρότι δεν αναλύεται και τόσο διεξοδικά ο σκοπός του ούτε γίνεται μεγάλη συζήτηση για τον ίδιο, η ύπαρξή του είναι αναμφίβολα παρούσα στο κείμενο.

Κατά το τέλος των ημερών, λοιπόν, ο Θεός απελευθερώνει τους δαίμονες της Κόλασης. Οι άνθρωποι που δεν έχουν τη σφραγίδα του Θεού στα μέτωπά τους θα υποφέρουν από τα χέρια του Σατανά και των δαιμόνων του.

Εδώ, ο Σατανάς λειτουργεί ως ο κύριος ανταγωνιστής του Θεού, και είναι ο Αβαδδών αυτός που θα λειτουργήσει ως αρχηγός των δαιμόνων που θα βασανίσουν τη Γη. Πρόκειται εν τέλει για μια αμφιλεγόμενη φιγούρα για κάποιους, καθώς οι ερμηνείες διαφέρουν σχετικά με το αν είναι τσιράκι του Σατανά ή Άγγελος Θανάτου εξουσιοδοτημένος από τον Θεό.

Πολλοί επίσης επισημαίνουν το εδάφιο 6:12 από την επιστολή “Προς Εφεσίους”, όπου περιγράφεται ότι ο Σατανάς έχει υπηρέτες, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ένας απ’ αυτούς είναι και ο Αβαδδών.

Το “Αβαδδών” είναι απλώς ένα μέρος για χαμένες ψυχές

Υπάρχουν μελετητές που πιστεύουν ότι αυτή η λέξη είναι απλώς ένας όρος που αφορά έναν λάκκο γεμάτο με απελπισμένες ψυχές, όπως για παράδειγμα είναι η Κόλαση. Σύμφωνα με αυτούς, ο Σατανάς είναι ο άρχοντας της Κόλασης και το “Αβαδδών” είναι συνώνυμο του βασιλείου των βασανιστηρίων όπου ο Σατανάς είναι ο κυρίαρχος.

Τέτοιες επεξηγήσεις επικεντρώνονται πάνω σε εκείνο το απόσπασμα του εδαφίου Ιώβ 31:12, στο οποίο το Αβαδδών περιγράφεται ως ένας τόπος γεμάτος με φωτιές και αιώνιες πυρκαγιές.

Αυτό το κερδίζει κάποια υποστήριξη στο εδάφιο 88:11 του βιβλίου των “Ψαλμών”, στο οποίο κάποιος αναρωτιέται αν “θα δηλωθεί η στοργική σου καλοσύνη στον τάφο και η πίστη σου στο Αβαδδών;”.

Παράλληλα, τα “Χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας” που ανακαλύφθηκαν το 1947 αναφέρουν τον Αβαδδών στο κείμενο των “Ευχαριστήριων Ύμνων”. Εκεί περιγράφεται και ως τόπος καταστροφής και ως ο άρχοντας της Κόλασης.
Ο “Αβαδδών” ήταν “παρών” κατά την Ανάσταση του Ιησού

Σύμφωνα με τους μελετητές των απόκρυφων κειμένων ο Αβαδδών ήταν παρών στον τάφο του Ιησού την ώρα της ανάστασής του.

Στο “Ευαγγέλιο του Βαρθολομαίου”, ο Αβαδδών συναντά τον Ιησού στον κάτω κόσμο μετά το θάνατό του, με τον Ιησού να του γελάει κατάμουτρα, κάτι που τρομοκρατεί τον ίδιο και τους γιους του. Όταν ο Ιησούς ανασταίνεται από τους νεκρούς, ο Αβαδδών και ο γιος του, η “Πανούκλα” επιδιώκουν να προστατεύσουν τον κάτω κόσμο. Ωστόσο, ο Ιησούς καταφέρνει να φύγει από την κόλαση και σύμφωνα με τον Βαρθολομαίο, άφησε πίσω του μόνο τρεις ψυχές: τον Ηρώδη, τον Κάιν και τον Ιούδα.

Είναι αυτός που μάζεψε το χώμα από όπου δημιουργήθηκε ο Αδάμ

Σε ένα άλλο απόκρυφο κείμενο, τις “Πράξεις του Θωμά”, ο Αβαδδών παίζει ζωτικό ρόλο στη δημιουργία της ανθρωπότητας. Είναι εκείνος που αναλαμβάνει να συγκεντρώσει το χώμα από το οποίο ο Θεός θα δημιουργήσει τελικά τον Αδάμ. Στη συνέχεια αναγνωρίζεται ως φύλακας και όλοι οι άγγελοι, οι δαίμονες και οι υλικές οντότητες, τον φοβούνται.

Επιπλέον, την ημέρα της κρίσης, λέγεται ότι εκείνος θα είναι που θα μεταφέρει τις ψυχές στην κοιλάδα του Ιωσαφάτ, το μέρος όπου ο Θεός θα παραδώσει όλες τις ψυχές για την τελική κρίση.

Εδώ, ο Αβαδδών μοιάζει πολύ με τον Εωσφόρο ως προς την αποστολή του, ενισχύοντας τη σύγχυση που υπάρχει γύρω απ’ αυτά τα δύο πρόσωπα.
Ο Θεός εξαπολύει τον Αβαδδών

Ο Ιωάννης στην “Αποκάλυψη” αναφέρει ότι οι έκπτωτοι άγγελοι θα απελευθερωθούν προκειμένου να φέρουν τον όλεθρο στη γη.

Σύμφωνα με το ιερό βιβλίο, είναι ο Αβαδδών (ή “Απόλλυον” στα ελληνικά) αυτός που παρουσιάζεται στον κόσμο ως ο αρχηγός των έκπτωτων αγγέλων τη στιγμή που ο Ιωάννης ακούει την Πέμπτη Τρομπέτα. Και είναι αυτός που πρόκειται να εξαπολύσει την οργή του Θεού στην ανθρωπότητα.

Έχει την “άδεια” να βασανίσει ανθρώπους

Παρότι η βιβλική μετάφραση οδηγεί σε διαφωνίες, υπάρχει ένα πράγμα πάνω στο οποίο συμφωνούν οι περισσότεροι μελετητές: η εξουσία του Αβαδδών δεν είναι απεριόριστη.

Το εδάφιο 9:4 της “Αποκάλυψης” αναφέρει: “Και τους δόθηκε εντολή να μην βλάψουν το χορτάρι της γης, ούτε κανένα πράσινο, ούτε κανένα δέντρο, αλλά μόνο εκείνους τους ανθρώπους που δεν έχουν τη σφραγίδα του Θεού στα μέτωπά τους”.

Επιπλέον, αυτό το απόσπασμα λέει ότι στον Αβαδδών και στην ομάδα του “δεν δόθηκε η εξουσία να τους σκοτώσουν, αλλά μόνο να τους βασανίσουν για πέντε μήνες”. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η εξουσία αρκεί για να προκαλέσει ανησυχίες…

Το εδάφιο 9:6 της “Αποκάλυψης” παρέχει και κάποια εικόνα για τα βασανιστήρια: “Στις ημέρες εκείνες, οι άνθρωποι θα αναζητούν το θάνατο, αλλά δεν θα τον βρίσκουν. Θα λαχταρούν να πεθάνουν, αλλά ο θάνατος θα ξεφεύγει από αυτούς”.

Κώστας Μανιάτης
news247
Ετικέτα:
To Top