Ο μύθος των light τυριών- Όλη η αλήθεια από διατροφολόγο

δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να στερούμαστε το τυρί που επιθυμούμε.

Τα τυριά λόγω της ιδιαίτερης γεύσης τους αποτελούν αγαπημένο συνοδευτικό για πολλά γεύματα. Όμως συνήθως τα αποφεύγουμε λόγω των αυξημένων λιπαρών που περιέχουν.

Γι’ αυτό, η πρώτη επιλογή όσων ακολουθούν κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι τα τυριά χαμηλά σε λιπαρά.

Αρχικά, πρέπει να σημειωθεί ότι ένα τυρί χαρακτηρίζεται ως light όταν η περιεκτικότητά του σε λιπαρά είναι χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο πλήρες σε λιπαρά τυρί. Ωστόσο, η ορολογία «χαμηλό σε λιπαρά» δεν είναι συνώνυμη με την έννοια του «χαμηλό σε θερμίδες».

Πιο συγκεκριμένα, ένα τυρί που χαρακτηρίζεται ως light μπορεί να περιέχει περισσότερες θερμίδες και λιπαρά συγκριτικά με ένα κανονικό τυρί.

Επομένως, φαίνεται ότι σε τέτοιες περιπτώσεις η επιλογή ενός light τυριού δεν θα μας προσφέρει σημαντικά οφέλη στη συνολική απώλεια βάρους και την υγεία μας.

Επίσης, υπάρχουν και κάποια τυριά χαμηλά σε λιπαρά λόγω του τρόπου παρασκευής τους. Για παράδειγμα, τα φρέσκα μαλακά τυριά έχουν συνήθως χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά σε σχέση με τα σκληρά και ώριμα τυριά. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να στερούμαστε το τυρί που επιθυμούμε να καταναλώσουμε ή να το αντικαθιστούμε με ένα light τυρί. Είναι σημαντικό όμως, σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση να γίνεται με μέτρο.

Βάλια Γρηγορίου, Κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος
popup

Related Posts