7 σωστά των νέων οδηγών που τους τα φορτώνουν για λάθη

κι έφτασε η στιγμή που κρατάς το πολυπόθητο δίπλωμα...

Μελέτησες, έκανες πρακτική εξάσκηση, αγωνίστηκες να περάσεις τις εξετάσεις κι έφτασε η στιγμή που κρατάς στο χέρι σου το πολυπόθητο δίπλωμα κι είσαι έτοιμος να αρμενίσεις τους αιθέρες. Καλά, όχι τους αιθέρες ακριβώς, αλλά δρόμους, παράδρομους και λεωφόρους σίγουρα! Νέος οδηγός και με τη βούλα, λοιπόν και το γνωστό «Ν» ποζάρει παιχνιδιάρικα αλλά διεκδικεί αποφασιστικά τη θέση του στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου. Κι ενώ εκείνο ήρθε για να μείνει, συνειδητοποιείς αργά ή γρήγορα, ότι η παρουσία του εκεί είναι ο λόγος που σου αποδίδουν πράξεις και οδηγική συμπεριφορά για τα οποία ουδεμία ευθύνη φέρεις. Ας δούμε παρέα 7 από τις πιο συνηθισμένες!

1. Η ευγένεια και ο πολιτισμός σου που αντιμετωπίστηκαν με κορναρίσματα

Όπως εκείνη τη φορά που έκοψες ταχύτητα γιατί τον δρόμο διέσχιζε μια ηλικιωμένη κυρία αλλά όσοι έρχονταν πίσω σου κόρναραν θεωρώντας ότι απλώς σου έσβησε το αμάξι. Για να μην αναφερθούμε στη φορά που άναψες alarm και σταμάτησες γιατί περνούσε ένα γατάκι και ο οδηγός πίσω σου έδειχνε το «Ν» κι εξασκούσε τα γαλλικά του.

2. Οι φορές που άκουσες το «πρόλαβε και το στούκαρε»

Αλήθεια, πόσες φορές βιαστήκαμε όλοι να βγάλουμε το συμπέρασμα βλέποντας ένα αμάξι με μικρότερη ή μεγαλύτερη γρατσουνιά κι ένα Ν στο τζάμι του, ότι η μικρή εμπειρία του νέου οδηγού είναι υπεύθυνη για την κατάσταση του οχήματος; Κι όμως, πολύ συχνά ουδόλως έχει μπλεχτεί στο ελάχιστο. Το αμάξι είναι του μπαμπά, του μεγαλύτερου αδερφού, κάποιου φίλου ή είναι μεταχειρισμένο. Όπως και να ‘χει ο νέος οδηγός παίζει να το προσέχει πιο πολύ κι από τα μάτια του.

3. Το σκασμένο λάστιχο

Σε απόλυτη αρμονία και συνέχεια με το προηγούμενο, το σκασμένο λάστιχο ενός νέου οδηγού για κάποιον ανεξήγητο λόγο χρεώνεται στην έλλειψη εμπειρίας του. Λες και οι ώρες πίσω από το τιμόνι σχετίζονται μέσω κάποιας άγνωστης συμπαντικής εξίσωσης με το πότε ένα ελαστικό θα σκάσει. Το σκάσιμο με νέο οδηγό στο τιμόνι, αποδίδεται, αναίτια προφανώς, στον οδηγό του.

4. Οι βιαστικοί που σε κατηγόρησαν ότι πας αργά

Κι ενώ οδηγούσες στον επαρχιακό, και -ομολογουμένως- λίγο πιο απαιτητικό λόγω στενότητας, ταχύτητας, ορατότητας, δρόμο πέτυχες μπροστά σου ένα όχημα που κινείται πολύ αργά. Και πίσω σου, φυσικά, όλους όσους βιάζονται και θεωρούν το «Ν» σου υπεύθυνο για την αργοπορία τους. Σε πλησιάζουν, λοιπόν, μαρσάροντας και με την πρώτη ευκαιρία σε προσπερνούν στραβοκοιτάζοντας μάλιστα μέσα από το τζάμι τους, για να διαπιστώσουν ότι άλλο, τελικά, ήταν το εμπόδιο κι όχι εσύ που άδικα κατηγόρησαν ότι φοβάσαι επειδή δεν ξέρεις, θαρρούν, να οδηγείς.

5. Η ασφαλής οδήγηση που αποδόθηκε σε έλλειψη εμπειρίας

Μπορεί να είναι δύσκολο να κινείται κανείς εντός ορίων ταχύτητας συνεχώς. Αυτό, ωστόσο είναι όχι μόνο το σωστό αλλά και το πιο ασφαλές για τον οδηγό αλλά και για όλους όσους χρησιμοποιούν το δρόμο- είτε πεζοί είτε εποχούμενοι. Δήλωση αυταπόδεικτη, μεν, που συχνά μπαίνει υπό αμφισβήτηση στην καθημερινή πράξη, δε. Για τον λόγο αυτό, δεν είναι λίγες οι φορές που ένα όχημα που κινείται εντός ορίων ταχύτητας, αλλά αργά για τα δεδομένα άλλων οδηγών, αντιμετωπίζεται αρνητικά από τους δεύτερους, ιδιαιτέρως αν φορά το γνωστό «Ν».

6. Το «Ν» είναι για τους νέους

Και ο λόγος, φυσικά, γίνεται για τον καθ’ όλα άκομψο σχολιασμό προς μεγαλύτερα σε ηλικία ατόμων που οδηγούν όχημα με Ν. Είτε είναι δικό τους και όντως τώρα ξεκίνησαν να οδηγούν είτε χρησιμοποιούν απλώς το όχημα κάποιου άλλου. Σε κάθε περίπτωση κανένας δεν έχει δικαίωμα να υποδείξει σε κανέναν πότε θα πιάσει τιμόνι, πώς και γιατί. Αρκεί, φυσικά, να πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας και οι κανόνες του Κ.Ο.Κ..

7. «Πλατεία θέλει για να παρκάρει»

Θα πουν και θα κουνήσουν το κεφάλι με κατανόηση ή επικριτικά όταν θα δουν το όχημα με το «Ν» να καταλαμβάνει πάνω από μία θέση στάθμευσης. Ας μη γελιόμαστε, το παρκάρισμα είναι από τα πιο απαιτητικά στοιχεία της οδήγησης και μπορεί να δυσκολέψει ακόμα και οδηγούς περισσότερων ετών. Ωστόσο, ας έχουμε στο μυαλό μας ότι κάθε φορά που βλέπουμε ένα όχημα παρκαρισμένο δεν μπορούμε να ξέρουμε υπό ποιες συνθήκες πάρκαρε. Μπορεί, π.χ, τη στιγμή που πάρκαρε να υπήρχαν άλλα παρκαρισμένα οχήματα μπροστά και πίσω του και όχι μόνο να μην είχε πλατεία για να παρκάρει αλλά αντιθέτως να το έβαλε και στριμωχτά. Η εικόνα ενός οχήματος παρκαρισμένου σε χώρο σαν πλατεία μπορεί να αδικεί τον οδηγό του.


Και τι μάθαμε από όλα αυτά; Τρία πολύ σημαντικά πράγματα. Πρώτον, ότι υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που θα δουν πίσω από το «Ν» όλα τα στραβά και τα ανάποδα και θα τα αποδώσουν σε αυτό. Κάπως σαν το σκόρδο που μπορεί να απογειώσει ένα φαγητό αλλά κάποιοι τείνουν να θυμούνται μόνο τις φορές που το κατέστρεψε- το φαγητό ή το ραντεβού τους μετά από αυτό! Δεύτερον, ότι όταν δεν ξέρουμε όλη την ιστορία καλύτερα να μη μιλάμε- σχολιάζουμε- προτρέχουμε. Τρίτον, ένα τιμόνι και τέσσερις ρόδες μπορεί να είναι ο τρόπος να πάμε στη δουλειά, στη σχολή, στον καφέ, στον έρωτα της ζωής μας ή στο φλερτ αυτής της περιόδου. Ένα τιμόνι και τέσσερις ρόδες μπορεί να είναι αρκετά για ένα ταξίδι βραδινό με δυνατή μουσική σε άδειους δρόμους. Κι αυτά είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που έχουμε να το πιάσουμε. Ακόμα κι αν το «Ν» μας προκαλέσει σχόλια. Άλλωστε Ν μπορεί να σημαίνει «Να (με) προσέχετε γιατί τώρα μπορώ να κυκλοφορώ».

Ελένη Καραχανίδη
pillowfights

Related Posts