Καλοκαίρι με παιδιά… και τάμπλετ!!!


Με συζήτηση και ηρεμία λύνονται όλα πάντοτε καλύτερα!

Αχ αυτά τα τάμπλετ!

Αχ αυτά τα παιδιά και η μανία τους (?) με τα τάμπλετ!

Και πώς να το αποφύγεις μέσα στο καλοκαίρι που όλη μέρα δεν έχουν τι να κάνουν (!!!??)

Δεν έχουν τι να κάνουν? Χμ… μάλλον έχουν ή πιο σωστά θα μπορούσαν να έχουν και μάλιστα πολλά και πολύ ενδιαφέροντα. Αλλά αυτό θα ήταν ένα άλλο άρθρο. Ας ανασκευάσουμε το θέμα ως εξής, λοιπόν: είναι καλοκαίρι ( αν και η εποχή δεν έχει σημασία πέρα απ το ότι μπορεί να αυξάνει την πιθανότητα ή τη συχνότητα της ζήτησης) και το παιδί ζητά να..ασχοληθεί με το τάπλετ. Τι κάνουμε?

1ον διαπραγματεύσεις

2ον οριοθέτηση

3ον συμφωνίες

Πιο συγκεκριμένα,

Διαπραγματευόμαστε το περιεχόμενο και τον τρόπο χρήσης του ώστε να μην είναι παθητικός ούτε να προκαλεί δυνητικά εξάρτηση. Οπότε λέμε ΌΧΙ σε παιχνίδι μίμησης πραγματικότητας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις μικρές ηλικίες, σε οτιδήποτε προαπαιτεί ή έπεται πολύωρης ενασχόλησης. Λέμε, επίσης, ΌΧΙ σε βίαιο ή ακατάλληλο περιεχόμενο και σε οτιδήποτε δεν ταιριάζει με τον τρόπο διαπαιδαγώγησης, τις αρχές και τις αξίες που έχει συνηθίσει το παιδί. Ενισχύουμε τη δημιουργική ενασχόληση, όπως πάζλ, ζωγραφική, επίλυση γρίφων, παιχνίδια στρατηγικής (αυτοτελή και όχι σε… συνέχειες)

Οριοθετούμε τη συχνότητα και τον τρόπο ενασχόλησης με τρόπο ΞΕΚΑΘΑΡΟ για την ηλικία του παιδιού π.χ όταν λέμε θα παίξεις για 5 λεπτά το εξηγούμε « μέχρι δηλαδή ο μεγάλος δείκτης του ρολογιού να δείξει εκεί» ή μέχρι να αδειάσει η άμμος απ την κλεψύδρα 5 φορές ή όσο διαρκεί το αγαπημένο σου τραγούδι κτλ κτλ. Λέμε ΌΧΙ στη χρήση του τάμπλετ την ώρα του φαγητού (ναι ναι… ακόμα και αν είναι «μόνο» για να παίζει μουσική. Αν ανοίξετε την… πόρτα να έρθει το τάμπλετ στο τραπέζι σύντομα θα βρει και άλλες χρήσεις. Κρατήστε την πόρτα κλειστή εξαρχής και με συνέπεια. Στο τραπέζι του φαγητού θέση έχουν μόνο άνθρωποι! )

Κάνουμε συμφωνίες αποδεκτές και από εμάς και από το παιδί, για παράδειγμα: δε θα ανοίξεις το τάμπλετ πριν τελειώσεις με το μάζεμα του δωματίου σου ή όταν τελειώσεις με το τάμπλετ θα μαζέψεις το δωμάτιο σου, ανάλογα σε τι φάση είμαστε και εμείς και το παιδί. Έτσι έχουν καλύτερες πιθανότητες να τηρηθούν και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι με αυτές! Το νόημα, σε κάθε περίπτωση, ΔΕΝ είναι να χρησιμοποιηθεί το τάμπλετ ως ανταμοιβή «αν μαζέψεις θα παίξεις».

Και κάτι τελευταίο, προσπαθούμε να διατηρούμε την ψυχραιμία μας και να μην είμαστε ακραίοι και απόλυτοι (γιατί συχνά, ως γνωστόν, τα αποτελέσματα είναι τα ακριβώς αντίθετα από τα επιθυμητά)

Με συζήτηση και ηρεμία λύνονται όλα πάντοτε καλύτερα!

Καλή επιτυχία!

Και καλό καλοκαίρι!!!

Ελένη Καραχανίδη
epaggelmagynaika

Σας ενδιαφέρουν κι' αυτά...