μορφές ασέβειας που δεν πρέπει ποτέ να ανέχεστε.
Η πλοήγηση στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις μπορεί να είναι μια δύσκολη υπόθεση. Ειδικά όταν πρόκειται για τον εντοπισμό της έλλειψης σεβασμού. Μερικές φορές, είναι διακριτικό, κρυμμένο κάτω από καλυμμένα σχόλια ή άλλες συμπεριφορές.
Αλλά ο μη σεβασμός μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την αυτοεκτίμησή σας και τη γενική ευημερία σας.
Τώρα θα δούμε 5 «αθόρυβες» μορφές ασέβειας που δεν πρέπει ποτέ να ανέχεστε από άλλους ανθρώπους.
1) Μετριάζουν τα επιτεύγματά σας
Φανταστείτε αυτό το σενάριο: Εχετε πετύχει κάτι σπουδαίο, ίσως είναι μια προαγωγή στη δουλειά, ένας σημαντικός προσωπικός στόχος ή ακόμα και μια μικρή νίκη που σημαίνει πολλά για εσάς. Είστε ενθουσιασμένοι και πρόθυμοι να μοιραστείτε αυτή τη χαρά με άλλους. Στη συνέχεια, όμως, κάποιος ευτελίζει το επίτευγμά σας, περνώντας το ως κάτι ασήμαντο ή ακόμα χειρότερο, υποδηλώνοντας ότι ήταν απλώς τύχη ή ότι ο καθένας θα μπορούσε να το είχε κάνει.
Ακούγεται γνώριμο αυτό; Αν ναι, έχετε βιώσει μια λεπτή μορφή ασέβειας.
Αυτή η συμπεριφορά δεν αφορά απλώς την υποτίμηση των επιτευγμάτων σας. Είναι μια επίθεση στην αυτοεκτίμησή σας και μπορεί να διαβρώσει την αυτοπεποίθησή σας με την πάροδο του χρόνου.
Θυμηθείτε, τα επιτεύγματα του καθενός είναι πολύτιμα και αξίζουν αναγνώρισης, ανεξάρτητα από το πόσο μικρά μπορεί να φαίνονται στους άλλους.
2) Σε διακόπτουν συνεχώς
Όλοι έχουμε βρεθεί εκεί. – βρίσκεστε στη μέση μιας συζήτησης, μοιράζεστε τις σκέψεις ή τις εμπειρίες σας και ξαφνικά ο άλλος σας κόβει.
Η πράξη της διακοπής της ομιλίας κάποιου άλλου είναι γνωστή ως «συνομιλητικός ναρκισσισμός». Αυτός ο όρος επινοήθηκε από τον κοινωνιολόγο Charles Derber και περιγράφει την τάση να γυρίζει κανείς τη συζήτηση πίσω στον εαυτό του.
Δεν πρόκειται για περιστασιακές διακοπές, που μερικές φορές μπορεί να συμβούν ακούσια σε μια ζωντανή συζήτηση. Μιλάμε για συνεπείς, σκόπιμες διακοπές που αγνοούν τη συμβολή σας και επικεντρώνονται ξανά στον ‘διακόπτη’.
3) Μιλούν μόνο για τον εαυτό τους
Ενα άλλο πράγμα που κάνουν συχνά είναι να κυριαρχούν στη συζήτηση μιλώντας μόνο για τον εαυτό τους.
Φανταστείτε να βρίσκεστε σε μια συζήτηση όπου το άλλο άτομο μιλά συνεχώς για τις εμπειρίες, τα επιτεύγματα ή τα προβλήματά του, χωρίς να δείχνει κανένα ενδιαφέρον για αυτά που έχετε να πείτε.
Είναι σαν να είσαι απλώς ένα κοινό του μονολόγου του…
Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να είναι αθόρυβη και μπορεί αρχικά να την μεταφράσετε σε ενθουσιασμό. Όταν όμως γίνεται μοτίβο, ξεπερνά τα όρια σε ασέβεια.
Θυμηθείτε, μια υγιής συζήτηση είναι αμφίδρομη. Αν παρατηρήσετε ότι κάποιος μιλά μόνο γι’ αυτόν, μπορεί να είναι μια ανεπαίσθητη μορφή ασέβειας που δεν πρέπει να την ανέχεστε.
4) Πάντα αργούν
Είχατε ποτέ κάποιον που καθυστερεί συνεχώς σε συναντήσεις ή ραντεβού μαζί σας;
Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένα δευτερεύον ζήτημα, ακόμη και κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα ιδιόρρυθμο χαρακτηριστικό προσωπικότητας. Αλλά όταν γίνεται μοτίβο, μπορεί να είναι μια λεπτή μορφή ασέβειας.
Το να καθυστερεί κάποιος, συνήθως σημαίνει ουσιαστικά ότι ο χρόνος σας δεν εκτιμάται. Υπονοεί ότι ο χρόνος του είναι πιο σημαντικός από τον δικό σας, κάτι που απέχει πολύ από την αλήθεια. Ο χρόνος όλων είναι πολύτιμος και πρέπει να τον σεβόμαστε.
Φυσικά, περιστασιακή καθυστέρηση μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε – όλοι έχουμε εκείνες τις μέρες που όλα φαίνονται να πάνε στραβά.
5) Δεν σέβεται τα όριά σου
Τα όρια δεν αφορούν μόνο τον προσωπικό χώρο. Περιλαμβάνουν επίσης τις συναισθηματικές και ψυχικές σας απαιτήσεις για τη διατήρηση της αυτοεκτίμησης και της προσωπικής σας ευημερίας.
Καθορίζουν πού τραβάτε τη γραμμή – με τι νιώθετε άνετα και με τι όχι.
Όταν κάποιος ξεπερνά με συνέπεια αυτά τα όρια, είναι μια κατάφωρη επίδειξη ασέβειας.
Μπορεί να σας πιέσουν να κάνετε πράγματα με τα οποία δεν αισθάνεστε άνετα ή να αγνοούν τα αιτήματά σας για χώρο ή ιδιωτικότητα. Μπορεί ακόμη και να το διατυπώσουν με τέτοιο τρόπο που «είναι για το καλό σου».
Αλλά ο μη σεβασμός μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την αυτοεκτίμησή σας και τη γενική ευημερία σας.
Τώρα θα δούμε 5 «αθόρυβες» μορφές ασέβειας που δεν πρέπει ποτέ να ανέχεστε από άλλους ανθρώπους.
1) Μετριάζουν τα επιτεύγματά σας
Φανταστείτε αυτό το σενάριο: Εχετε πετύχει κάτι σπουδαίο, ίσως είναι μια προαγωγή στη δουλειά, ένας σημαντικός προσωπικός στόχος ή ακόμα και μια μικρή νίκη που σημαίνει πολλά για εσάς. Είστε ενθουσιασμένοι και πρόθυμοι να μοιραστείτε αυτή τη χαρά με άλλους. Στη συνέχεια, όμως, κάποιος ευτελίζει το επίτευγμά σας, περνώντας το ως κάτι ασήμαντο ή ακόμα χειρότερο, υποδηλώνοντας ότι ήταν απλώς τύχη ή ότι ο καθένας θα μπορούσε να το είχε κάνει.
Ακούγεται γνώριμο αυτό; Αν ναι, έχετε βιώσει μια λεπτή μορφή ασέβειας.
Αυτή η συμπεριφορά δεν αφορά απλώς την υποτίμηση των επιτευγμάτων σας. Είναι μια επίθεση στην αυτοεκτίμησή σας και μπορεί να διαβρώσει την αυτοπεποίθησή σας με την πάροδο του χρόνου.
Θυμηθείτε, τα επιτεύγματα του καθενός είναι πολύτιμα και αξίζουν αναγνώρισης, ανεξάρτητα από το πόσο μικρά μπορεί να φαίνονται στους άλλους.
2) Σε διακόπτουν συνεχώς
Όλοι έχουμε βρεθεί εκεί. – βρίσκεστε στη μέση μιας συζήτησης, μοιράζεστε τις σκέψεις ή τις εμπειρίες σας και ξαφνικά ο άλλος σας κόβει.
Η πράξη της διακοπής της ομιλίας κάποιου άλλου είναι γνωστή ως «συνομιλητικός ναρκισσισμός». Αυτός ο όρος επινοήθηκε από τον κοινωνιολόγο Charles Derber και περιγράφει την τάση να γυρίζει κανείς τη συζήτηση πίσω στον εαυτό του.
Δεν πρόκειται για περιστασιακές διακοπές, που μερικές φορές μπορεί να συμβούν ακούσια σε μια ζωντανή συζήτηση. Μιλάμε για συνεπείς, σκόπιμες διακοπές που αγνοούν τη συμβολή σας και επικεντρώνονται ξανά στον ‘διακόπτη’.
3) Μιλούν μόνο για τον εαυτό τους
Ενα άλλο πράγμα που κάνουν συχνά είναι να κυριαρχούν στη συζήτηση μιλώντας μόνο για τον εαυτό τους.
Φανταστείτε να βρίσκεστε σε μια συζήτηση όπου το άλλο άτομο μιλά συνεχώς για τις εμπειρίες, τα επιτεύγματα ή τα προβλήματά του, χωρίς να δείχνει κανένα ενδιαφέρον για αυτά που έχετε να πείτε.
Είναι σαν να είσαι απλώς ένα κοινό του μονολόγου του…
Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να είναι αθόρυβη και μπορεί αρχικά να την μεταφράσετε σε ενθουσιασμό. Όταν όμως γίνεται μοτίβο, ξεπερνά τα όρια σε ασέβεια.
Θυμηθείτε, μια υγιής συζήτηση είναι αμφίδρομη. Αν παρατηρήσετε ότι κάποιος μιλά μόνο γι’ αυτόν, μπορεί να είναι μια ανεπαίσθητη μορφή ασέβειας που δεν πρέπει να την ανέχεστε.
4) Πάντα αργούν
Είχατε ποτέ κάποιον που καθυστερεί συνεχώς σε συναντήσεις ή ραντεβού μαζί σας;
Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένα δευτερεύον ζήτημα, ακόμη και κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα ιδιόρρυθμο χαρακτηριστικό προσωπικότητας. Αλλά όταν γίνεται μοτίβο, μπορεί να είναι μια λεπτή μορφή ασέβειας.
Το να καθυστερεί κάποιος, συνήθως σημαίνει ουσιαστικά ότι ο χρόνος σας δεν εκτιμάται. Υπονοεί ότι ο χρόνος του είναι πιο σημαντικός από τον δικό σας, κάτι που απέχει πολύ από την αλήθεια. Ο χρόνος όλων είναι πολύτιμος και πρέπει να τον σεβόμαστε.
Φυσικά, περιστασιακή καθυστέρηση μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε – όλοι έχουμε εκείνες τις μέρες που όλα φαίνονται να πάνε στραβά.
5) Δεν σέβεται τα όριά σου
Τα όρια δεν αφορούν μόνο τον προσωπικό χώρο. Περιλαμβάνουν επίσης τις συναισθηματικές και ψυχικές σας απαιτήσεις για τη διατήρηση της αυτοεκτίμησης και της προσωπικής σας ευημερίας.
Καθορίζουν πού τραβάτε τη γραμμή – με τι νιώθετε άνετα και με τι όχι.
Όταν κάποιος ξεπερνά με συνέπεια αυτά τα όρια, είναι μια κατάφωρη επίδειξη ασέβειας.
Μπορεί να σας πιέσουν να κάνετε πράγματα με τα οποία δεν αισθάνεστε άνετα ή να αγνοούν τα αιτήματά σας για χώρο ή ιδιωτικότητα. Μπορεί ακόμη και να το διατυπώσουν με τέτοιο τρόπο που «είναι για το καλό σου».
Γιάννης Μπελεγρίνης
itspossible
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.
Τα Μπουλούκια
Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.