Μαρινέλλα

0

Η μεγάλη ντίβα του ελληνικού τραγουδιού

Το τέταρτο και τελευταίο παιδί μιας μεγάλης οικογένειας κατάφερε να γίνει η σημαντικότερη ερμηνεύτρια με τη σπουδαία φωνή. Μια εμβληματική εικόνα. Ένα αρχέτυπο θηλυκότητας.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 20 Μαΐου του 1938.
Το πραγματικό της όνομα , Κυριακή Παπαδοπούλου. Οι γονείς της ήταν Έλληνες πρόσφυγες της Κων/πολης, που έφεραν μαζί τους την παράδοση και το ήθος μιας άλλης Ελλάδας.

Το ταλέντο της έμφυτο είχε καταφέρει να εκδηλωθεί όταν ακόμη ήταν παιδί. Από τα πέντε της ακόμη τραγουδούσε στο ραδιόφωνο στην εκπομπή "παιδική ώρα" ενώ αργότερα έκανε διαφημίσεις για τα καταστήματα "Μέλκα" στην Θεσσαλονίκη.
Στα δεκαεφτά γίνεται μέλος του θιάσου της Μ.Λωράνς, και παίζει ρόλους επιθεωρησιακούς. Πολλές φορές χορεύει κιόλας.

Γίνεται η μεγάλη τραγουδίστρια που μαγεύει με τις καταπληκτικές κινήσεις των χεριών της και το θεατρικό της ταπεραμέντο.


Το 1956 γνωρίζει τον άνθρωπο με τον οποίο θα γράψουν ιστορία στα μουσικά δρώμενα της Ελλάδας, τον Καζαντζίδη, τον οποίο και παντρέυτηκε το 1964 (ένα χρόνο μετά χώρισαν).
Στο κέντρο "Λουξεμβούργο" της Θεσσαλονίκης έκαναν τις πρώτες τους κοινές εμφανίσεις.

Συνεργάζεται με πολλούς συνθέτες, όπως ο Μ. Θεοδωράκης, ο Μ. Χατζιδάκις, ο Τσιτσάνης, ο Ξαρχάκος και ο Μαρκόπουλος.

Η φωνή Μαρινέλλα κάνει θραύση και στα νυχτερινά κέντρα που εμφανιζόταν υπήρχε το αδιαχώρητο.

Είναι αμέτρητα τα τραγούδια που έχει ερμηνέψει, που έχουν κάνει επιτυχία και τραγουδιούνται μέχρι σήμερα.

Αντιπροσωπεύει επάξια το στοιχείο της διαχρονικής τραγουδίστριας.

Προς τα τέλη του 1965 ξεκινά προσπάθειες να κάνει τη δική της προσωπική καριέρα.


Το τραγούδι «Σταλιά-σταλιά» του Ζαμπέτα, γίνεται η πρώτη μεγάλη προσωπική επιτυχία της και από κείνη τη μέρα η καριέρα της απογειώνεται.

Και ποιος δεν έχει τραγουδήσει το «Άνοιξε Πέτρα» σήμα κατατεθέν της τραγουδίστριας. Το τραγούδι αυτό από τη φωνή της Μαρινέλλας, κάθε φορά που το ακούει κανείς ανατριχιάζει το κορμί του.

Φωνή κρυστάλλινη και δυνατή,που βγάζει από μέσα της τον πόνο του χωρισμού και της άρνησης.

Μαζί της αλλάζει το σκηνικό της νυχτερινής διασκέδασης. Στα κέντρα που εμφανίζεται εκτός από το τραγούδι βγάζει από μέσα της και το θέατρο και τοποθετεί προβολείς στην πίστα που εμφανίζεται.

Το ντύσιμο της ακριβό και σύμφωνο με την τελευταία λέξη της μόδας την μεταμορφώνουν σε απόλυτη σταρ της νύχτας. Οι ουρές έξω από τα μαγαζιά στα οποία εμφανίζεται είναι ατελείωτες.

Το 1971 τραγουδά στο BBC, την έχουν καλέσει με τον τίτλο της δημοφιλέστερης τραγουδίστριας της Ελλάδος.

Τον Φεβρουάριο του 1973 συμμετέχει στο φεστιβάλ MIDEM των Καννών με σπουδαίες κριτικές.

Το 1974 πηγαίνει στη Eurovision με το τραγούδι "Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου" των Γ. Κατσαρού - Πυθαγόρα και παίρνει την 11η θέση.


Παντρεύεται το Βοσκόπουλο και κάνουν μαζί εμφανίσεις και ντουέτα που αγαπιούνται γρήγορα από τον κόσμο.

Αφήνει για λίγο τις μεγάλες πίστες και επιλέγει να τραγουδήσει σε μία μπουάτ στην Πλάκα με το όνομα «Σκορπιός», όπου το χειροκρότημα που δέχεται κάθε βράδυ δεν το χει δεχτεί κανείς καλλιτέχνης μέχρι τώρα.

Οι ηχογραφήσεις της με τον Κ. Χατζή, ξεπερνάνε τις 500.000 πωλήσεις και δεν είναι άλλα από τραγούδια ερωτικά, πολιτικά και κοινωνικά. Το άλμπουμ «Ρεσιτάλ» καταφέρνει να μπει στα 10 καλύτεα άλμπουν όλων των εποχών.

Γίνεται η πρώτη τραγουδίστρια άλλου κράτους που καταφέρνει να μπει στα σύνορα της Αλβανίας και να τραγουδήσει εκεί. Η επιτυχία της Μαρινέλλας ήταν τέτοια που οι εφημερίδες έγραψαν πως "η Μαρινέλλα υπέταξε την Αλβανία με την φωνή της!"

Το 1979 θα κάνει την μεγάλη έκπληξη ερμηνεύοντας αποσπάσματα από την "Κάρμεν" με ελληνικούς στίχους. Ο F.Sinatra βλέποντας την Μαρινέλλα είπε πως αν διάλεγε να κάνει η Μαρινέλλα διεθνή καριέρα, 2 βδομάδες θα ήταν αρκετές για να μιλάει γι'αυτή όλος ο κόσμος!!

Το 1981 είναι η χρονιά που η Μαρινέλλα συμπληρώνει 15 χρόνια σόλο καριέρας. Και από τότε έχει καταφέρει να βρίσκεται πάντα στο προσκήνιο της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας.


Στην μακρόχρονη πορεία της καριέρας της έχει καταφέρει να συνεργαστεί σχεδόν με τους περισσότερους αξιόλογους καλλιτέχνες του ελληνικού στερεώματος. Υπήρξε καλοκαίρι που στη Θεσσαλονίκη ξεσήκωσε το κοινό μαζί με με τη Βίκυ Μοσχολιού, την Άννα Βίσση, την Κωνσταντίνα και τη Ντίνα Καμπάκη.

Το 1984 ήταν μια σημαντική χρονιά για τη Μαρινέλλα αφού ηχογράφησε το δίσκο "Μεγάλες στιγμές" όπου ερμήνευσε μεγάλα τραγούδια συνθετών όπως ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Γιάννης Σπανός, ο Γιάννης Μαρκόπουλος αλλά και άλλοι που δεν είχε τραγουδήσει ποτέ πριν στη δισκογραφία της όπως ο Μάνος Λοϊζος, ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Δήμος Μούτσης. Μοναδικές είναι οι εκτελέσεις της στα τραγούδια "Όμορφη πόλη", "Τώρα που πας στην ξενιτιά", "Τα λόγια και τα χρόνια",.. "Αγάπη μου", "Στα περβόλια" αλλά και στα "Πες πως μ' αντάμωσες" και "Το παλιό ρολόι" στα οποία έδωσε μια άλλη διάσταση.

Οι επιτυχίες της άπειρες, που αν ακόμη αποτυπωθούν όλες εδώ, θα χρειασθεί μία μέρα ολόκληρη να διαβάζουμε.

Η ζωή της γίνεται μιούζικαλ με πρωταγωνίστρια την ίδια και η επιτυχία του τεράστια. Το μιούζικαλ» διατρέχει τις δεκαετίες από το 50 μέχρι σήμερα και αφηγείται την ιστορία τριών γυναικών. Οι δυο πρώτες είναι πρόσωπα φανταστικά και η τρίτη πραγματικό.

Οι New York Times έγραψαν κάποτε για τη Μαρινέλλα «Γήινη φωνή με μεγάλη γκάμα που συναρπάζει και εκφραστικότητα που ταιριάζει σε ντίβες του θεάτρου».

Συναρπάζει τα τελευταία πενήντα χρόνια και τα τραγούδια της αποτελούν κληρονομιά τεράστια και ίσως την πιο σημαντική μουσική κληρονομιά που έχει αποκτήσει ποτέ η χώρα μας.



Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
* Οτι δημοσιεύουμε δεν σημαίνει ότι το υιοθετούμε.
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.

Τα Μπουλούκια

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Δημοσίευση σχολίου (0)
To Top