«Μουτζούρης»: Το μυθικό τρενάκι που προτιμούν χιλιάδες επισκέπτες


έτσι λεγόταν κάποτε το τρενάκι του Πηλίου.

Ρεκόρ επισκεπτών ταξίδεψαν με το μοναδικό, θρυλικό τρενάκι του Πηλίου, τον «Μουτζούρη», το οποίο μόνο το 2018 φιλοξένησε πάνω από 20.000 επισκέπτες. Μια από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο (60 εκατοστά) φιλοξενεί τα 4 βαγόνια του «Μουτζούρη», όπως λεγόταν κάποτε το τρενάκι του Πηλίου, για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του.

Ο «Μουτζούρης» διατρέχει τις πανέμορφες πλαγιές του βουνού των Κενταύρων, στη διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές. Για τους λάτρεις τέτοιων διαδρομών, άμεση προτεραιότητα αποτελεί μεταξύ άλλων να ταξιδέψουν με τον γραφικό «Μουτζούρη» και να «μεταφερθούν» νοερά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν ο Ερνέστο Ντε Κίρικο, διάσημος Ιταλός μηχανικός και πατέρας του ζωγράφου, Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, σχεδίαζε το μεγαλεπήβολο για εκείνα τα χρόνια τρενάκι του Πηλίου.


Σήμερα, πάνω από έναν αιώνα μετά, το τρενάκι βρίσκεται και πάλι σε λειτουργία και καταρρίπτει κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας, με κατακόρυφη αύξηση στην επιβατική του κίνηση για φέτος μόνο, το 2018, τους 20.000 επισκέπτες. Μάλιστα, την 28η Οκτωβρίου, σημειώθηκε το αδιαχώρητο στους συρμούς, παρά το γεγονός της εκτέλεσης διπλών δρομολογίων. Οι επιβάτες ξεπέρασαν τους 400 κάνοντας νέο ρεκόρ, ενώ δεν ήταν και λίγοι όσοι δεν μπόρεσαν δυστυχώς να επιβιβασθούν.

Κατά τους φθινοπωρινούς μήνες, οι κύριοι επισκέπτες είναι Έλληνες, όμως, την άνοιξη και το καλοκαίρι τα βαγόνια κατακλύζονται από τουρίστες που έρχονται από όλο τον κόσμο, οι οποίοι φθάνουν στον Βόλο με τα κρουαζιερόπλοια και κάνουν διαδικτυακές κρατήσεις, πολύ πριν την άφιξή τους. Η μεγαλύτερη αύξηση προέρχεται από το Ισραήλ και τα Βαλκάνια, κυρίως τη Βουλγαρία, αλλά και από Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Βρετανία.


Το τρένο αναχωρεί από τα Άνω Λεχώνια στις 10 π.μ. και επιστρέφει από τις Μηλιές στις 15.00 με ενδιάμεση στάθμευση 15 λεπτών στην Άνω Γατζέα και στις δύο κατευθύνσεις διαδρομής. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τα βαγόνια είναι ανοιχτά, ενώ όταν επικρατεί κρύο – και λόγω υψομέτρου – τα βαγόνια παραμένουν κλειστά ώστε η διαδρομή να είναι πιο άνετη.

enallaktikidrasi

Σας ενδιαφέρουν κι' αυτά...