ο δρόμος είναι δημόσιος χώρος.
Μια συνήθεια που για χρόνια θεωρούνταν… «παράδοση» σε πολλές ελληνικές γειτονιές φαίνεται πως πλέον ανήκει στο παρελθόν
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) βάζει στο στόχαστρο την πρακτική τοποθέτησης καρεκλών, γλαστρών, κάδων ή ακόμα και δικύκλων για να «κρατούν» θέση στάθμευσης, επιβάλλοντας πλέον πρόστιμο 350 ευρώ σε όσους συνεχίζουν να δεσμεύουν δημόσιο χώρο αυθαίρετα.
Σε πολλές περιοχές, κάτοικοι ή επαγγελματίες θεωρούν ότι ο δρόμος μπροστά από το σπίτι ή το κατάστημά τους τους ανήκει. Αυτό δημιουργεί συχνά εντάσεις με οδηγούς που ψάχνουν ελεύθερη θέση. Ο νέος ΚΟΚ υπενθυμίζει ότι ο δρόμος είναι δημόσιος χώρος και κανείς δεν μπορεί να τον καταλαμβάνει για προσωπική χρήση.
Σύμφωνα με το Άρθρο 52, απαγορεύεται ρητά κάθε προσωρινή ή μόνιμη κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με αντικείμενα ή εμπόδια που παρεμποδίζουν τη στάθμευση ή την κυκλοφορία. Το ίδιο ισχύει και για κάδους μπάζων ή δεσμευμένα τμήματα δρόμου λόγω εργασιών, χωρίς άδεια από τον Δήμο.
Εξαιρέσεις επιτρέπονται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, μετά από επίσημη άδεια των δημοτικών αρχών και γνώμη της αρμόδιας αστυνομικής υπηρεσίας.
Το μήνυμα είναι σαφές: οι δρόμοι ανήκουν σε όλους. Όσοι συνεχίζουν να «ιδιοποιούνται» δημόσιο χώρο για προσωπική χρήση, πλέον κινδυνεύουν με σοβαρό πρόστιμο.
«Τσουχτερά» πρόστιμα για στάθμευση σε ειδικές θέσεις
Παράλληλα, με τον νέο ΚΟΚ αυξήθηκε και το πρόστιμο για στάθμευση σε ειδικές θέσεις που έχουν δημιουργήσει οι δήμοι, ενώ αυστηροποιούνται οι ποινές για τις περισσότερες τροχαίες παραβάσεις, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Αυξημένα είναι επίσης τα πρόστιμα για στάθμευση σε ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων επισκεπτών. Αρκετοί δήμοι εφαρμόζουν ήδη τέτοιο σύστημα για να βελτιώσουν την πρόσβαση σε κεντρικές αρτηρίες και να διευκολύνουν κατοίκους και επισκέπτες.
Στην Αθήνα, για παράδειγμα, οι κάτοικοι μπορούν να κλείσουν θέση μέσω της εφαρμογής «MyAthensPass». Με τον παλιό ΚΟΚ, όσοι δεν είχαν μεριμνήσει ή είχε λήξει ο χρόνος τους πλήρωναν 10 ευρώ, ενώ τώρα το πρόστιμο αυξήθηκε στα 30 ευρώ.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) βάζει στο στόχαστρο την πρακτική τοποθέτησης καρεκλών, γλαστρών, κάδων ή ακόμα και δικύκλων για να «κρατούν» θέση στάθμευσης, επιβάλλοντας πλέον πρόστιμο 350 ευρώ σε όσους συνεχίζουν να δεσμεύουν δημόσιο χώρο αυθαίρετα.
Σε πολλές περιοχές, κάτοικοι ή επαγγελματίες θεωρούν ότι ο δρόμος μπροστά από το σπίτι ή το κατάστημά τους τους ανήκει. Αυτό δημιουργεί συχνά εντάσεις με οδηγούς που ψάχνουν ελεύθερη θέση. Ο νέος ΚΟΚ υπενθυμίζει ότι ο δρόμος είναι δημόσιος χώρος και κανείς δεν μπορεί να τον καταλαμβάνει για προσωπική χρήση.
Σύμφωνα με το Άρθρο 52, απαγορεύεται ρητά κάθε προσωρινή ή μόνιμη κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με αντικείμενα ή εμπόδια που παρεμποδίζουν τη στάθμευση ή την κυκλοφορία. Το ίδιο ισχύει και για κάδους μπάζων ή δεσμευμένα τμήματα δρόμου λόγω εργασιών, χωρίς άδεια από τον Δήμο.
Εξαιρέσεις επιτρέπονται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, μετά από επίσημη άδεια των δημοτικών αρχών και γνώμη της αρμόδιας αστυνομικής υπηρεσίας.
Το μήνυμα είναι σαφές: οι δρόμοι ανήκουν σε όλους. Όσοι συνεχίζουν να «ιδιοποιούνται» δημόσιο χώρο για προσωπική χρήση, πλέον κινδυνεύουν με σοβαρό πρόστιμο.
«Τσουχτερά» πρόστιμα για στάθμευση σε ειδικές θέσεις
Παράλληλα, με τον νέο ΚΟΚ αυξήθηκε και το πρόστιμο για στάθμευση σε ειδικές θέσεις που έχουν δημιουργήσει οι δήμοι, ενώ αυστηροποιούνται οι ποινές για τις περισσότερες τροχαίες παραβάσεις, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Αυξημένα είναι επίσης τα πρόστιμα για στάθμευση σε ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων επισκεπτών. Αρκετοί δήμοι εφαρμόζουν ήδη τέτοιο σύστημα για να βελτιώσουν την πρόσβαση σε κεντρικές αρτηρίες και να διευκολύνουν κατοίκους και επισκέπτες.
Στην Αθήνα, για παράδειγμα, οι κάτοικοι μπορούν να κλείσουν θέση μέσω της εφαρμογής «MyAthensPass». Με τον παλιό ΚΟΚ, όσοι δεν είχαν μεριμνήσει ή είχε λήξει ο χρόνος τους πλήρωναν 10 ευρώ, ενώ τώρα το πρόστιμο αυξήθηκε στα 30 ευρώ.
alfavita
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.
Τα Μπουλούκια
Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.