Στις 2 Νοεμβρίου 1982 μονιμοποιήθηκε στην Αθήνα ο Δακτύλιος για να καταπολεμηθεί το νέφος.
Ο Δακτύλιος εφαρμόστηκε εκτάκτως τον Ιούλιο του 1979 από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, τότε υπουργό Συντονισμού της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ως επείγον προσωρινό μέτρο για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης του 1979.
Στις αρχές του 1982, όμως, η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να καθιερώσει μόνιμα, για λόγους κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως ανακοινώθηκε, την εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πρωτεύουσας. Μέτρο που παραμένει σε ισχύ έως σήμερα. Παρόμοια μέτρα ισχύουν και σε άλλες μεγαλουπόλεις του εξωτερικού.
Σύμφωνα με το μέτρο του Δακτυλίου, από Δευτέρα έως και Παρασκευή επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους. Τις περιττές (μονές) μέρες κυκλοφορούν τα οχήματα που λήγουν σε μονό αριθμό και της άρτιες (ζυγές) μέρες εκείνα που λήγουν σε ζυγό.
Τα όρια του μικρού Δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στον Δακτύλιο. Το μέτρο του Δακτυλίου συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά τον μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους.
Του μέτρου εξαιρούνται «πράσινα» οχήματα, κρατικά, αξιωματούχων εγχώριων και αλλοδαπών, αναπηρικά, εκείνα που μεταφέρουν ασθενείς, ενώ χορηγούνται και προσωρινές άδειες κυκλοφορίας. Πλην του «μικρού» Δακτυλίου, θεσπίστηκε το 1989 και ο «μεγάλος», ενώ από το 2012 ισχύει και ο «πράσινος».
Στις αρχές του 1982, όμως, η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να καθιερώσει μόνιμα, για λόγους κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως ανακοινώθηκε, την εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πρωτεύουσας. Μέτρο που παραμένει σε ισχύ έως σήμερα. Παρόμοια μέτρα ισχύουν και σε άλλες μεγαλουπόλεις του εξωτερικού.
Σύμφωνα με το μέτρο του Δακτυλίου, από Δευτέρα έως και Παρασκευή επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους. Τις περιττές (μονές) μέρες κυκλοφορούν τα οχήματα που λήγουν σε μονό αριθμό και της άρτιες (ζυγές) μέρες εκείνα που λήγουν σε ζυγό.
Τα όρια του μικρού Δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στον Δακτύλιο. Το μέτρο του Δακτυλίου συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά τον μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους.
Του μέτρου εξαιρούνται «πράσινα» οχήματα, κρατικά, αξιωματούχων εγχώριων και αλλοδαπών, αναπηρικά, εκείνα που μεταφέρουν ασθενείς, ενώ χορηγούνται και προσωρινές άδειες κυκλοφορίας. Πλην του «μικρού» Δακτυλίου, θεσπίστηκε το 1989 και ο «μεγάλος», ενώ από το 2012 ισχύει και ο «πράσινος».
fosonline
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.
Τα Μπουλούκια
Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.