4 αμφιλεγόμενα μυστήρια της Αρχαίας Ελλάδας

0
τα οποία συνεχίζουν να προκαλούν αντιπαραθέσεις και διαφωνίες...

Η μαγεία του πολιτισμού της Αρχαίας Ελλάδας κρύβεται στα μέχρι σήμερα άλυτα μυστήρια της. Πάντα μια μυσταγωγική ατμόσφαιρα συνόδευε την ιστορία της αρχαιότητας και την έκανε γνωστή σε όλο τον κόσμο για την τεράστια συμβολή της στα θεμέλια του σύγχρονου κόσμου μας.

Τα δυτικά ιδεώδη που μερικές φορές θεωρούμε δεδομένα, όπως η δημοκρατική διακυβέρνηση, καθώς και αυτά που θεωρούμε σήμερα ως βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένης της ελευθερίας του λόγου και της δημιουργίας κοινωνικών οργανώσεων, έχουν τις ρίζες τους στις αρχαίες ελληνικές πρακτικές.

Ας εξερευνήσουμε τέσσερα από αυτά τα μυριάδες μυστήρια, τα οποία συνεχίζουν να προκαλούν αντιπαραθέσεις και διαφωνίες σχετικά με την ύπαρξή τους.

Ένα από τα μεγαλύτερα αρχαία ελληνικά μυστήρια: Ήταν ο Όμηρος αληθινός;

Ο Όμηρος έχει μείνει γνωστός ως ο ευφυής συγγραφέας δύο πολύ σπουδαίων λογοτεχνικών έργων στην ιστορία της ανθρωπότητας, της “Ιλιάδας” και της “Οδύσσειας”. Ο Όμηρος ήταν εκείνος διαμόρφωσε τον τρόπο με τον οποίο οι μετέπειτα γενιές μορφώνονταν. Οι μαθητές άκουσαν τις ιστορίες ανδρείας και τραγωδίας του Οδυσσέα, του Αγαμέμνονα και άλλων Ελλήνων ηρώων του παρελθόντος.

Ένα λοιπόν από τα μεγάλα μυστήρια είναι αν ο Όμηρος ήταν αληθινός; Πολυάριθμοι επιστήμονες όλα αυτά τα χρόνια έχουν θέσει ερωτήματα σχετικά με το αν ο Όμηρος ήταν ένας πραγματικός άνθρωπος που έγραψε αυτές τις ιστορίες ή αν ήταν ένας φανταστικός χαρακτήρας.Ορισμένοι λένε ότι αυτές οι συναρπαστικές ιστορικές ιστορίες ήταν στην πραγματικότητα προϊόν ομαδικής εργασίας. Αν δεν προκύψουν νέα αρχαιολογικά στοιχεία, το “Ομηρικό Ζήτημα”, όπως είναι γνωστό, θα παραμείνει ένα από τα πιο αξιοσημείωτα μυστήρια της Ελλάδας.

Ο Λαβύρινθος του Μινώταυρου

Ίσως ένας από τους πιο διάσημους και πιο συχνά αναφερόμενους ελληνικούς μύθους επικεντρώνεται στην ιστορία του Μινώταυρου, του απίστευτα ισχυρού και τρομερού πλάσματος του οποίου η φύση ήταν μισή ταύρος και μισή άνθρωπος.Ο Μινώταυρος φέρεται να κρατήθηκε αιχμάλωτος σε έναν τεράστιο λαβύρινθο που δημιούργησε ο βασιλιάς Μίνωας στην Κρήτη. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, οι ανασκαφές στο χώρο του αρχαίου παλατιού της Κνωσού δεν έχουν ακόμη αποκαλύψει τίποτα απολύτως που να υποστηρίζει τη θεωρία ότι εκεί είχε ποτέ κατασκευαστεί λαβύρινθος. Οι επιστήμονες έχουν υποστηρίξει ότι ένας λαβύρινθος δεν θα μπορούσε ποτέ να έχει κατασκευαστεί εκεί, καθώς δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής στοιχεία για μια τέτοια κατασκευή.

Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες σε ένα λατομείο κοντά στην κρητική πόλη Γόρτυνα έχουν δημιουργήσει ελπίδες ότι ο περίφημος Λαβύρινθος μπορεί σύντομα να ανακαλυφθεί. Μέχρι τότε, η επιστημονική διαμάχη θα συνεχίσει να υφίσταται, προσφέροντάς μας άλλο ένα από τα αρχαία μυστήρια σχετικά με το πού ή ακόμα και αν ο λαβύρινθος του Μινώταυρου ήταν ένας πραγματικός τόπος.

Η καταστροφή του ογκώδους αγάλματος του Δία παραμένει στα μυστήρια

Γνωστός ως “θεός των θεών” και κύριος όλης της ανθρωπότητας, ο Δίας είχε κεντρικό ρόλο στην αρχαία θρησκεία και κοσμολογία της Ελλάδας. Για το λόγο αυτό, οι Έλληνες είχαν την τάση να τον λατρεύουν με θεαματικούς τρόπους, για να δείξουν το θαυμασμό τους για την παντογνωσία και τη δύναμή του. Μία από αυτές τις προσπάθειες να δείξουν τη λατρεία τους προς τον Δία ήταν η δημιουργία ενός τεράστιου αγάλματος του θεού στον ναό που ήταν αφιερωμένος σε αυτόν στην Ολυμπία.

Αναγνωρισμένο ως ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, το ογκώδες άγαλμα του Δία ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα της ελληνικής τέχνης της γλυπτικής. Το άγαλμα πρέπει με κάποιο τρόπο να καταστράφηκε κάποια στιγμή, αλλά οι λεπτομέρειες αυτής της καταστροφής παραμένουν ασαφείς μέχρι σήμερα.

Μετά την κατάργηση των Ολυμπιακών Αγώνων το 393 μ.Χ., ο ναός του Δία στην Ολυμπία παρακμάζει. Λίγα χρόνια αργότερα, πυρπολήθηκε και το άγαλμα πιθανότατα καταστράφηκε και έσπασε σε κομμάτια εκείνη τη στιγμή. Ωστόσο, ορισμένες θεωρίες υποστηρίζουν ότι το άγαλμα επέζησε από την καταστροφή του ναού. Ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος φέρεται να διέταξε τη μεταφορά του αγάλματος στην Κωνσταντινούπολη το 390 μ.Χ., όπου το τοποθέτησε σε ένα από τα ανάκτορα της πόλης για να το φυλάξει.

Παρ’ όλα αυτά, το άγαλμα προφανώς μπορεί να εξαφανίστηκε σε μια μυστήρια κατάσταση, αν και αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο. Δυστυχώς, κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά τι συνέβη σε ένα από τα μεγάλα θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Ο Παρθενώνας φιλοξενεί πολλά αρχαία ελληνικά μυστήρια

Ένα αρχιτεκτονικό ορόσημο που συνδέει τον αρχαίο με τον σύγχρονο κόσμο, ο Παρθενώνας αποτελεί αστείρευτη πηγή γοητείας, όχι μόνο για την εκπληκτική ιστορία του, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάστηκε και τη μεγαλοπρέπεια των θρησκευτικών λιτανειών που κάποτε λάμβαναν χώρα εκεί.

Αφιερωμένος στη θεά Αθηνά, η οποία ήταν γνωστή ως προστάτιδα της πόλης των Αθηνών, ο Παρθενώνας εξακολουθεί να εμπνέει τον κόσμο με το στυλ, τις τέλειες αρχιτεκτονικές αναλογίες και την εκπληκτική ομορφιά του.

Ογκώδης και εντυπωσιακός από κάθε άποψη, αλλά ταυτόχρονα με έναν αέρα ταπεινότητας, είναι ακόμη άγνωστο πώς ακριβώς ήταν το εσωτερικό του Παρθενώνα κατά την αρχαιότητα. Το καλλιτεχνικό περιεχόμενο των τοιχογραφιών που διακοσμούσαν το εσωτερικό του ναού γύρω από το μεγάλο άγαλμα της Αθηνάς εξακολουθεί να αποτελεί καυτό θέμα μεταξύ των επιστημόνων, οι οποίοι διαφωνούν για το τι θα μπορούσε να απεικονίζεται σε αυτούς τους εσωτερικούς τοίχους – οι οποίοι σήμερα δεν υπάρχουν.

Μία από τις επικρατέστερες θεωρίες είναι ότι οι τοιχογραφίες θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για να παρουσιάσουν αναπαραστάσεις των ανθρώπων που βοήθησαν στην οικοδόμηση αυτού του αρχιτεκτονικού θαύματος, ως φόρο τιμής στα άτομα που άλλαξαν για πάντα τον ορίζοντα της Αθήνας. Αλλά μέχρι να βρεθούν πιο αδιάσειστα στοιχεία, οι εσωτερικοί τοίχοι και οι τοιχογραφίες του Παρθενώνα, όπως και τόσες άλλες πτυχές του αρχαίου κόσμου, θα παραμείνουν μυστήρια.

maxmag
Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
* Οτι δημοσιεύουμε δεν σημαίνει ότι το υιοθετούμε.
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.

Τα Μπουλούκια

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Δημοσίευση σχολίου (0)
To Top