Η πρώτη έγχρωμη ταινία του Ελληνικού Κινηματογράφου

0

κυκλοφόρησε με τον ίδιο τίτλο μέσα σε ένα χρόνο!

Η πρώτη έγχρωμη ταινία του ελληνικού κινηματογράφου ήταν η τρίτη που κυκλοφόρησε με τον ίδιο τίτλο μέσα σε ένα χρόνο! Στα μισά της δεκαετίας του 1950 η Ελλάδα είχε καταληφθεί από ένα απίστευτο βουκολικό πυρετό ο οποίος κράτησε επί μακρόν. Μεγάλες εμπορικές επιτυχίες ήταν συχνά βουκολικές αισθηματικές δραματικές ταινίες, όπως για παράδειγμα η Γκόλφω με την Αντιγόνη Βαλάκου.

Η πλοκή των τριών Αγαπητικών είναι η ίδια, και συχνά οι διάλογοι είναι πανομοιότυποι λέξη προς λέξη, επειδή τα κινηματογραφικά σενάρια δεν μπορούσαν παρά να είναι προσαρμογές του ομώνυμου έργου του Δημήτριου Κορομηλά (1850-1898) που εκδόθηκε το 1891. Ωστόσο και οι τρεις ‘Αγαπητικοί’ πήγαν καλά στις εισπράξεις αν κρίνουμε με τα μέτρα και σταθμά του ελληνικού κινηματογράφου των μέσων της δεκαετίας του 1950.

Η βασική πλοκή στηρίζεται σε δυο ζευγάρια (α’ και β’ ανδρικός ρόλος και α’ και β’ γυναικείος ρόλος) των οποίων το ένα είναι μεσήλικες (στα 40-45 τους) και το άλλο νεαροί (στα 20 τους). Οι δυο πρώτοι (ανδρικός και γυναικείος) ρόλοι είναι αυτοί των μεσήλικων. Για να αναφέρουμε τους ρόλους με τα ονόματά τους, οι δύο πρώτοι ρόλοι είναι η Στάθαινα κι ο Μήτρος. Οι δύο δεύτεροι (ανδρικός και γυναικείος) ρόλοι είναι αυτοί των νεαρών. Τα ονόματά τους αντίστοιχα είναι Κρουστάλλω και Λιάκος.

Και δεν θα μπορούσε παρά να είναι έτσι διότι στο έργο του Κορομηλά ο τίτλος (Ο Αγαπητικός) αφορά τον μεσήλικα βοσκό (τον Μήτρο) ο οποίος είχε στα νειάτα του ερωτευθεί μία βοσκοπούλα (που αργότερα παντρεύτηκε κι ονομάστηκε Στάθαινα) την οποία ξανασυναντάει μετά από πάνω από 20 χρόνια. Έτσι και η ‘Βοσκοπούλα’ του τίτλου (α’ γυναικείος ρόλος) είναι η μεσήλικη γυναίκα.

Το μπέρδεμα στην πλοκή γίνεται επειδή ο μεσήλικας (Μήτρος) συμπτωματικά συναντάει την κόρη (Κρουστάλλω) της παλιάς του αγάπης (Στάθαινα) η οποία λόγω φυσικής ομοιότητας του την θυμίζει. Και βέβαια η νεαρή κοπέλλα είναι ερωτευμένη με κάποιον νεαρό (τον Λιάκο).

Στους τρεις ‘Αγαπητικούς’ πρωταγωνιστούσαν στους ρολους των δύο ζευγαριών οι εξής ηθοποιοί:

Στον ένα ασπρόμαυρο ‘Αγαπητικό’, Μήτρος και Στάθαινα ήταν ο Θάνος Κωτσόπουλος και η Ελένη Χατζηαργύρη. Κρουστάλλω και Λιάκος ήταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Ανδρέας Ζησιμάτος. Έκοψε 57514 εισιτήρια (σε κινηματογράφους α’ προβολής) και ήρθε 7η ανάμεσα στις 22 ταινίες εκείνης της χρονιάς.

Στον άλλο ασπρόμαυρο ‘Αγαπητικό’, Μήτρος και Στάθαινα ήταν ο Γιώργος Φούντας κι η Αλέκα Κατσέλη. Κρουστάλλω και Λιάκος ήταν η Χριστίνα Σύλβα (με το πραγματικό της όνομα Σύλβα Πουλοπούλου) και ο Κώστας Κακκαβάς. Έκοψε 48086 εισιτήρια (σε κινηματογράφους α’ προβολής) και ήρθε 8η ανάμεσα στις 22 ταινίες εκείνης της χρονιάς. Αυτή ήταν η ταινία της Φίνος Φιλμς.

Στον έγχρωμο ‘Αγαπητικό’ λίγους μήνες αργότερα, Μήτρος και Στάθαινα ήταν η Στέλλα Γεωργιάδη κι ο Ανδρέας Φιλιππίδης (σημαντικοί θεατρικοί ηθοποιοί). Κρουστάλλω και Λιάκος ήταν η Καίτη Λαμπροπούλου κι ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Έκοψε 38984 εισιτήρια (σε κινηματογράφους α’ προβολής) και ήρθε 11η ανάμεσα στις 22 ταινίες εκείνης της χρονιάς.

Στις τρεις ταινίες, στους ρόλους των μεσήλικων ζευγαριών εντύπωση έκανε ότι η Αλέκα Κατσέλη ήταν 7 χρόνια μεγαλύτερη από τον Γιώργο Φούντα.
Σημειωτέον ότι οι δυο πρώτες ταινίες εκείνης της χρονιάς ήταν η Στέλλα (134142 εισιτήρια) και το Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο (126530 εισιτήρια).

ellinikoskinimatografos
Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
* Οτι δημοσιεύουμε δεν σημαίνει ότι το υιοθετούμε.
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.

Τα Μπουλούκια

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Δημοσίευση σχολίου (0)
To Top