στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του φορολογικού μηχανισμού
Στην ενοποίηση 51 Εφοριών σε όλη την Ελλάδα προχωρεί από σήμερα το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του φορολογικού μηχανισμού.
Σημειώνεται πως σχετικό πόρισμα ειδικής επιτροπής του υπουργείου Οικονομικών προέβλεπε την αναστολή λειτουργίας 127 Εφοριών από σύνολο 241 ΔΟΥ. Το πόρισμα αυτό ανέφερε πως οι ενοποιήσεις θα αποφέρουν όφελος περίπου 19 εκατ. ευρώ στη διετία 2013-2014 (ήτοι 791 χιλιάδες ευρώ ανά μήνα), που θα προκύψει μετά την παράδοση στους ιδιοκτήτες όλων των μισθωμένων κτιρίων που αποδίδονται / αποδεσμεύονται εξαιτίας των ενοποιήσεων των ΔΟΥ, καθώς και μείωση των λειτουργικών δαπανών.
Κάτοικοι διαφόρων περιοχών, ωστόσο, ήδη αντιδρούν στο μέτρο, καθώς, όπως καταγγέλλουν, θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να ρυθμίσουν τις εκκρεμότητές τους με τις υπηρεσίες.
«Όταν κλείσουν οι εφορίες, ειδικά σε περιοχές της επαρχίας, οι πολίτες θα αναγκάζονται προκειμένου να διευθετήσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις να πηγαίνουν σε λογιστές. Οδηγούν τη φορολογική διοίκηση σε ιδιωτικοποίηση» σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά οι 51 εφορίες που αναστέλλεται η λειτουργία τους:
- Αμφιλοχίας και Βόνιτσας (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Αγρινίου)
- Δημητσάνας, Λεωνιδίου και Παραλίου Άστρους (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Τρίπολης)
- Ι' και ΙΑ' Αθηνών (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Δ΄ Αθηνών)
- Ε' Αθηνών (μεταφέρεται στη ΔΟΥ ΣΤ' Αθηνών)
- Ζωγράφου (μεταφέρεται στη ΔΟΥ ΙΒ' Αθηνών)
- Κ' Αθηνών (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Γαλατσίου)
- Χαϊδαρίου (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Αιγάλεω)
- Β' Καλλιθέας (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Α' Καλλιθέας)
- Πετρούπολης (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Β' Περιστερίου)
- Ν. Φιλαδέλφειας (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Νέας Ιωνίας)
- Αγίου Στεφάνου (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Κηφισίας)
- Λαυρίου (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Κορωπίου)
- Μεγάρων (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Ελευσίνας)
- Σαλαμίνας (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Ε' Πειραιά)
- Καλαβρύτων (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Α' Πατρών)
- Δεσκάτης (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Γρεβενών)
- Διδυμοτείχου (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Ορεστιάδας)
- Λεχαινών και Ζαχάρως (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Πύργου)
- Αλεξάνδρειας και Νάουσας (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Βέροιας)
- Μοιρών (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Α' Ηρακλείου)
- Αγίου Αθανασίου (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Ιωνίας)
- Τούμπας (μεταφέρεται στη ΔΟΥ ΣΤ' Θεσσαλονίκης)
- Θ' και Ι' Θεσσαλονίκης (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Δ' Θεσσαλονίκης)
- Νεάπολης (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Ε' Θεσσαλονίκης)
- Β' Θεσσαλονίκης (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Α' Θεσσαλονίκης)
- Ελευθερούπολης (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Καβάλας)
- Β' Κέρκυρας (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Α' Κέρκυρας)
- Γυθείου και Μολάων (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Σπάρτης)
- Ελασσόνας και Φαρσάλων (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Λάρισας)
- Ιεράπετρας και Σητείας (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Αγίου Νικολάου)
- Καλλονής (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Μυτιλήνης)
- Αλμυρού (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Ν. Ιωνίας Βόλου)
- Κυπαρισσίας και Πύλου (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Καλαμάτας)
- Αριδαίας (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Έδεσσας)
- Σιδηροκάστρου και Ηράκλειας (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Α΄ Σερρών)
- Αμφίκλειας και Αταλάντης (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Λαμίας)
- Αρναίας (μεταφέρεται στη ΔΟΥ Πολυγύρου)
- Ιστιαίας και Καρύστου (μεταφέρονται στη ΔΟΥ Χαλκίδας).
Στις περιοχές όπου αναστέλλεται η λειτουργία ΔΟΥ, οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων. Συνολικά ιδρύονται 39 Γραφεία στις περιοχές όπου υπήρξε αναστολή λειτουργίας ΔΟΥ κατά την πρώτη φάση της ενοποίησης το 2011, οπότε και καταργήθηκαν συνολικά 22 Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, οι οποίες μεταφέρθηκαν σε άλλες, μεγαλύτερες της ίδιας περιοχής.
Στο μεταβατικό στάδιο λειτουργίας τους και μέχρι τη μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων των συγχωνευόμενων ΔΟΥ, μέσω του νέου TAXIS, τα Γραφεία αυτά θα έχουν τις εξής ενδεικτικές αρμοδιότητες:
1. Χορήγηση φορολογικών εντύπων, παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για τη συμπλήρωσή τους και τη συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών, κ.λπ.
2. Αποδοχή φορολογικών αιτημάτων και επίλυσή τους, καθώς και διαβίβασή τους στις ΔΟΥ και στην Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου, όπου απαιτείται.
3. Προσωρινή παραλαβή δηλώσεων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώριση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου του Γραφείου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης και των συνυποβαλλόμενων δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στην αρμόδια ΔΟΥ και χορήγηση αντιγράφων ή βεβαιώσεων μετά την επιστροφή τους από την αρμόδια ΔΟΥ. Βασική προϋπόθεση της παραλαβής είναι η δήλωση να μη συνοδεύεται από άμεση καταβολή φόρου.
4. Αιτήσεις για χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων.
Παράταση για την αναστολή λειτουργίας των εφοριών σε νησιά
Την απόφαση να δοθεί παράταση στη διαδικασία αναστολής λειτουργίας των ΔΟΥ που βρίσκονται σε νησιά όπου λειτουργεί μόνο μία φορολογική μονάδα πήρε το Υπουργείο Οικονομικών, με γνώμονα την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων.
Συγκεκριμένα, οι εφορίες σε Σπέτσες, Κέας, Άνδρου, Μήλου, Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Καρπάθου, Καλύμνου, Λέρου, Θάσου, Παξών, Ιθάκης, Τήνου, Κυθήρων, Λήμνου, Σκιάθου, Σκοπέλου και Αγίου Κηρύκου θα μείνουν ανοιχτές μέχρι τις 18 Μαρτίου.
Η παράταση δίνεται προκειμένου, κατά το αμέσως επόμενο διάστημα, να ολοκληρωθούν κρίσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που αποτρέπουν τη μετάβαση φορολογουμένων στις ΔΟΥ, όπως η δυνατότητα πληρωμής μέσω τραπεζών ή ΕΛΤΑ για ρυθμισμένες οφειλές.
Επιπλέον, ανακοινώθηκε ότι με κριτήριο το ύψος των εσόδων ανά ΔΟΥ επί των συνολικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού -εξαιρουμένων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης- δεν αναστέλλεται η λειτουργία των ακόλουθων ΔΟΥ: Θήρας, Αιγίου Αχαΐας, Μυκόνου, Αμαλιάδας, Κύμης Ευβοίας και Πάρου.
εχω απελπιστει θελω να παω απο αιγαλεω εφορια καλλιθεας οδος θησεως με αστικο!!!!πως μπορω να παω;οπως κ να εχω εισαγη την ερωτηση μου δεν εχω απαντηση μπορειτε να με βοηθησετε;ευχαριστωωωωωω!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή