Η λογική και τα ψώνια, μπορούν να συμβαδίσουν?

0

Οι διαφημιστικές εταιρείες ανά τον κόσμο ξοδεύουν υπέρογκα ποσά για τις καμπάνιες τους. Γι αυτό και προσπαθούν σκληρά να μας κάνουν να αγοράσουμε τα προϊόντα τους. Υπάρχουν όμως τρόποι που μπορούν να κάνουν τη λογική να κυριεύσει, και να αποφύγουμε να πέσουμε στην παγίδα τους.

Σύμφωνα με τον καθηγητή και συγγραφέα του best seller “Predictably Irrational” , Dan Ariely, υπάρχουν τέσσερις παγίδες που κάθε καταναλωτής οφείλει να προσέξει.

Η δωρεάν προσφοράΌταν βλέπετε τη λέξη «δωρεάν », ο  Ariely, προτείνει να είστε προσεκτικοί. Ένα κοινό παράδειγμα είναι αυτό της υπόσχεσης της δωρεάν αποστολής. Τις περισσότερες φορές όμως, στην τιμή του προϊόντος είναι ενσωματωμένη και η τιμή των μεταφορικών. «Το δήθεν μηδενικό κόστος στην μεταφορά ενός προϊόντος, είναι συνδεδεμένο με το φόβο του καταναλωτή ότι αν δεν το αγοράσει θα χάσει ίσως την ευκαιρία»,  εξηγεί. Ο κίνδυνος όμως του να πετάξουν τα λεφτά τους αγοράζοντας το, δεν είναι ορατός, αλλά υπάρχει σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ο πληθωρισμός…πλαίσιοΑν σας δίνανε την τιμή των 40.000 δολαρίων να ανακαινίσετε το σπίτι σας, και αν επιπλέον σας λέγανε ότι θα χρειασθείτε άλλα 4.000 δολάρια για να φτιάξετε το τζάκι, το ποσό για την κατασκευή του τζακιού, δεν θα σας φαινότανε υπερβολικό. Θα λέγατε το ίδιο όμως αν με τα ίδια λεφτά είχετε τη δυνατότητα να αγοράσετε καινούργιους υπολογιστές στην οικογένεια ή αν πηγαίνετε ένα μεγάλο ταξίδι;

Το κύπελο Όταν μία καφετέρια προσφέρει τρεις διαφορετικές τιμές για τρία διαφορετικά μεγέθη κυπέλων (μικρό, μεσαίο, μεγάλο), μπορεί στην αρχή να φανείτε διστακτικοί, μέχρι να καταλήξετε στο μεγάλο μέγεθος,  και ας δώσετε σχεδόν ένα ευρώ παραπάνω απ ΄ότι αν  παίρνατε  το μικρό. Όταν έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ πολλών τιμών, δεν μας νοιάζει το πόσο τελικά θα μας κοστίσει, και η απόφαση που παίρνουμε είναι απλά σχετική, και όχι η σωστή.

Πολλές επιλογέςΑν για την αγορά μια απλής φωτογραφικής μηχανής, κατακλύζεστε από μεγαλό αριθμό προϊόντων, που εκτός από τη βασική τους λειτουργία (το να τραβάνε φωτογραφίες), έχουν άλλες τόσες που μπορεί ποτέ στη ζωή σας να μην χρησιμοποιήσετε, ο φόβος μήπως μη αγοράζοντας το, χάσετε την ευκαιρία να το αποκτήσετε,  τελικά θα σας κάνει να το αποκτήσετε πάση θυσία. Πριν λοιπόν, προβείτε σε βιασμένες αποφάσεις, καλό είναι να αναλογιστείτε αν το χρειάζεστε.

Πηγή
Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
* Οτι δημοσιεύουμε δεν σημαίνει ότι το υιοθετούμε.
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.

Τα Μπουλούκια

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Δημοσίευση σχολίου (0)
To Top