Χρήστος Βαλαβανίδης: "Ο κ. Ρήγας δεν με σεβάστηκε"

0

«Ο κ. Ρήγας δεν με σεβάστηκε. Θα μπορούσαμε να έχουμε έρθει και στα χέρια…» Λίγο πριν από την πρεμιέρα της επιθεώρησης «Ζείτε παίδες Ελλήνων;» των Αλέξανδρου Ρήγα - Δημήτρη Αποστόλου στο θέατρο «Λαμπέτη» ο Χρήστος Βαλαβανίδης τα βροντάει και φεύγει καταγγέλλοντας τον δημιουργό και σκηνοθέτη της παράστασης Αλέξανδρο Ρήγα για μειωτική εις βάρος του συμπεριφορά.

Ο σπουδαίος ηθοποιός μεταφέρει την οργή του μιλώντας στην «Espresso», εξηγώντας παράλληλα τους λόγους που τον έφτασαν ένα βήμα πριν συμβούν τα χειρότερα.

«Φόρεσα στραβά το καπελάκι μου και αποχώρησα για καλλιτεχνικούς λόγους. Διαφώνησα κάθετα με τη σκηνοθεσία και αισθάνθηκα μειωμένος από τον κ. Ρήγα» σχολιάζει στην «Espresso» ο πρώτος του επιθεωρησιακού σχήματος.

Ο Χρήστος Βαλαβανίδης, από τους πολύ καλούς ηθοποιούς της γενιάς του, άτομο χαμηλών τόνων, είχε πολύ σοβαρούς λόγους να αφήσει μια δουλειά λίγο πριν χτυπήσει το τρίτο κουδούνι:
«Αποχώρησα χωρίς επεισόδιο. Θα μπορούσα να είμαι και εν βρασμώ ψυχής, όπως συμβαίνει πολλές φορές στο θέατρο, που μπορεί να πιαστούμε στα χέρια και να ξαναγυρίσουμε στη δουλειά. Διαφώνησα, γιατί είχα τελείως διαφορετική γνώμη για την παράσταση. Και δεν μιλάω για την παραδοσιακή επιθεώρηση αλλά για τη σύγχρονη. Και υπάρχουν πολλές παραλλαγές για να ανεβάσει κανείς μια σύγχρονη επιθεώρηση. Αυτή που εφαρμόζει ο κ. Ρήγας δεν με αφορά. Ευχαριστώ, αλλά δεν θα πάρω».

Στο νούμερο που είχε αναλάβει, ο καταξιωμένος πρωταγωνιστής θα υποδυόταν ένα βουλευτή που θα δικαιολογούσε όλα τα σκάνδαλα… «Δεν συμφώνησα με την όλη αντιμετώπιση της παράστασης, για την οποία αυτοί με πλησίασαν ως έμπειρο του είδους. Εχω παίξει σε περισσότερες από δέκα επιθεωρήσεις. Φαίνεται ότι η μνήμη του κ. Ρήγα είναι αδύνατη» δηλώνει ο Χρήστος Βαλαβανίδης, ο οποίος διιάλεξε τον δύσκολο δρόμο: «Προτιμάει κανείς να είναι άνεργος και στο σπίτι του με μειωμένα εισοδήματα, παρά να αισθάνεται ότι μειώνονται η προσωπικότητά του, η ιστορία του στο θέατρο, επίσης η νοημοσύνη του».

Παντρεμένος εδώ και χρόνια με την Ασπασία Κράλλη, εξαιρετική ηθοποιό, καθηγήτρια παντομίμας και μαθήτρια του Μαρσέλ Μαρσό στο Παρίσι, αποτελούν μια ξεχωριστή περίπτωση καλλιτεχνών που έχουν παίξει ρόλο στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι.

«Τώρα είμαστε και οι δύο άνεργοι» λέει ο Χρήστος Βαλαβανίδης στον «Espresso» και εκφράζει την άποψή του για την άσχημη κατάσταση που βιώνουμε όλοι μας. «Δεν με φοβίζει, αλλά με τρομοκρατεί η κατάσταση. Εγώ είμαι βέβαια συνταξιούχος, αλλά η σύνταξή μου δέχεται συνέχεια περικοπές, όπως όλων των Ελλήνων. Δεν σας κρύβω ότι σκέφτομαι πολύ αν θα καταβάλω τους έκτακτους φόρους».

Μέσα σε όλα, ο σπουδαίος ηθοποιός σχολιάζει και το τηλεοπτικό γίγνεσθαι με την εισβολή των τουρκικών σίριαλ: «Τι να πω… “Το φτηνό κρέας το τρώνε οι σκύλοι”. Προφανώς τα κανάλια τα παίρνουν κοψοχρονιά, γιατί δεν πληρώνουν σκηνοθέτες, ηθοποιούς κ.λπ. Τα παίρνουν στο 1/3 της τιμής από την τουρκική τηλεόραση. Εδώ δεν γίνονται πια αναθέσεις, γιατί δεν υπάρχουν χρήματα».

Η ελπίδα πάντα πεθάνει τελευταία και ο Χρήστος Βαλαβανίδης κάπου μακριά βλέπει φως στο τούνελ… «Κάτι υπάρχει. Αλλιώς θα έπρεπε να είμαστε στο τελευταίο σκαλί. Να βγούμε στους δρόμους και να ζητιανεύουμε. Εύχομαι να μη δούμε τουμπανισμένα πτώματα στους δρόμους, όπως στην Κατοχή».

Είναι τόσο εκλεκτικός στη δουλειά του που φτάνει να απέχει συνειδητά από το σανίδι. Τι κόστος έχει αυτό για τον Χρήστο Βαλαβανίδη; «Το κόστος είναι ότι δεν βρίσκομαι πάντα στη βιτρίνα. Δεν είμαι η κουκλίτσα της βιτρίνας, αλλά ένα εμπόρευμα στο ράφι, που δεν χάνει ποτέ την αξία του. Κάτι σαν κατάθεση χρυσού, που όλοι ξέρουμε ότι υπάρχει οποιαδήποτε στιγμή, γιατί και οι βιτρίνες κινδυνεύουν στις μέρες μας πιο πολύ από τις θυρίδες».

Παρά τη συνεχή προσπάθειά μας να επικοινωνήσουμε με τον Αλέξανδρο Ρήγα, κάτι τέτοιο δεν στάθηκε δυνατόν.

madata
Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
* Οτι δημοσιεύουμε δεν σημαίνει ότι το υιοθετούμε.
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.

Τα Μπουλούκια

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Δημοσίευση σχολίου (0)
To Top