Ξενοδοχεία και ταξιδιωτικοί πράκτορες θέλουν άδειες ταξί

0

Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ

Τουριστικοί πράκτορες, ξενοδοχεία και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων φλερτάρουν με τον κλάδο των ταξί. Η πλήρης απελευθέρωση καθιστά αναγκαία πλέον τη σύσταση οργανωμένων εταιρειών, δίνοντας τέλος στο άναρχο σημερινό περιβάλλον. Ως αντισταθμιστικά οφέλη, οι σημερινοί ιδιοκτήτες θα λάβουν φορολογικές ελαφρύνσεις, στα πρότυπα των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. Εξίσου σημαντική είναι η επιδότηση της αντικατάστασης του οχήματος, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 50.000-100.000 ευρώ.

Ο καθορισμός της τιμής του παραβόλου μεταξύ 15.000-40.000 ευρώ, αλλά και η πρόσθετη επιβάρυνση των 5.000 ευρώ για την αρχική χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας, αποτελούν άτυπη αναγνώριση της άυλης υπεραξίας των σημερινών αδειών. Ο σημερινός ιδιοκτήτης άδειας ταξί έχει στη διάθεσή του τριετή μεταβατική περίοδο: αν, στο μεταξύ, δεν ενταχθεί σε εταιρεία, κινδυνεύει να χάσει την επιδότηση μέσω ΕΣΠΑ.

Σε συνεργασία με το ΥΠΟΙΚ, το Υπουργείο Υποδομών θα προσπαθήσει να επιβάλει πρόστιμα σε όσους έβγαλαν «μαύρο χρήμα» από τις αγοραπωλησίες ταξί, τα τελευταία 5 χρόνια. Με το νέο σχέδιο νόμου για τα επιβατικά Δημόσιας Χρήσης, ορίζεται ότι:

•Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) Ταξί επανακτά τον δημόσιο χαρακτήρα της, παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο 15.000-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5.000-10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες (το ύψος του παραβόλου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχημάτων.

•Η άδεια ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια και είναι αμεταβίβαστη, για να χτυπηθούν η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά αδειών.

• Ανοίγει η αγορά της «Ειδικής Μίσθωσης», με οχήματα ως 9 θέσεων, με κράτηση μέσω τηλεφώνου ή Ίντερνετ, χωρίς περιορισμό έδρας οχήματος, με απαγόρευση επιβίβασης πελάτη από τον δρόμο ή τις πιάτσες, αλλά με ελεύθερη διαπραγμάτευση κομίστρου.

• Τα νέα αυτοκίνητα ταξί και τα οχήματα «Ειδικής Μίσθωσης» θα είναι καινούργια, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Επίσης, θα φέρουν μεγάλη διακριτή φωτιζόμενη πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος, προκειμένου να ξεχωρίζουν στο δρόμο.

•Συστήνεται επιτροπή υψηλού επιστημονικού κύρους, με αντικείμενο την παρακολούθηση της εφαρμογής του νόμου και της ροής απόδοσης των νέων αδειών, με στόχο τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού και την αποφυγή δημιουργίας καρτέλ, με υποχρέωση καταγγελίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ειδική πρόβλεψη υπάρχει στο σχέδιο νόμου και για τους υπάρχοντες κατόχους αδειών ταξί, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, με ποσό ως 100.000 ευρώ, ανά άδεια, για την αγορά νέου οχήματος ή την αναβάθμιση του υπάρχοντος. Το ποσό αυτό είναι ανάλογο με το μέγεθος της εταιρείας, τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί και τον ετήσιο τζίρο. Η επιδότηση κυμαίνεται από 35% ως και 55%. Επίσης, οι σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας ταξί αποκτούν αδαπάνως μία ολόκληρη «Άδεια Παροχής Υπηρεσιών».

Για τους ιδιοκτήτες ταξί που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια, το θέμα θα τεθεί σε διαβούλευση και θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών. Σήμερα, σε όλη τη χώρα κυκλοφορούν νόμιμα 28.000 ταξί, από τα οποία 13.500 στο Λεκανοπέδιο της Αττικής. Την τελευταία δεκαετία υπολογίζεται ότι έχουν μεταβιβαστεί 35.000 άδειες, σε τιμές που (ανάλογα με τις εποχές) κυμάνθηκαν από 70.000 ως και 200.000 ευρώ.

Τι έδειξε η διεθνής εμπειρία

ΣΤΗΝ ΙΡΛΑΝΔΙΑ και ειδικά στο Δουβλίνο, η απελευθέρωση του κλάδου οδήγησε σε 200% αύξηση του αριθμού των ταξί, βελτιώνοντας τον χρόνο αναμονής των επιβατών στις πιάτσες.

Στη Νέα Ζηλανδία, η απελευθέρωση είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο κατά 160% του αριθμού των αδειών την περίοδο 1989-2011, μειώνοντας τα κόμιστρα.

Στις ΗΠΑ, τα ταξί αυξήθηκαν 18%-127%, ενώ στη Σουηδία και την Ολλανδία δεν σημειώθηκαν αξιοσημείωτες μεταβολές.

Στο Κάιρο, τέθηκε σε εφαρμογή τριετές πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου των ταξί, μέσω περιορισμών στην ανανέωση υφιστάμενων αδειών, αλλά και παροχής οικονομικών κινήτρων στους ιδιοκτήτες.

Φοροαπαλλαγές για την απόκτηση νέου οχήματος, χρηματική αποζημίωση κατά την απόσυρση του παλαιού οχήματος και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Το αιγυπτιακό κράτος επιχορήγησε τη μηνιαία δόση του δανείου με 86-120 ευρώ, αναλόγως με το όχημα.

Στην Πόλη του Μεξικού, κυκλοφορούν περί τα 130.000 ταξί, αριθμός ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως. Κινούνται μόνον εντός δακτυλίου. Ιδιαίτερη ζήτηση έχουν τα μικρά λεωφορεία 10-14 θέσεων, τα οποία λειτουργούν σε σταθερές διαδρομές.

Στο Στρασβούργο, χαρακτηρίζεται επιτυχημένο το μοντέλο της συνεργασίας ταξί με μέσα μαζικής μεταφοράς, για κάλυψη χαμηλής ζήτησης δρομολογίων. Ο χρήστης μεταβαίνει στη στάση του λεωφορείου, επιδεικνύοντας το εισιτήριο της δημοτικής συγκοινωνίας, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση.

Σημειώνεται ότι σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. ο αριθμός των ταξί κυμαίνεται από 1,3 ως 2 ανά 1.000 κατοίκους. Στην Αθήνα αντιστοιχούν περί τα 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.

Ο αντίστοιχος δείκτης στη Ρώμη είναι 2,1/1.000 κατοίκους, στο Βερολίνο 2/1.000, στο Μιλάνο 1,6/1.000, στις Βρυξέλλες 1,5/1.000 και στη Στουτγκάρδη 1,3/1.000.

isotimia
Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
* Οτι δημοσιεύουμε δεν σημαίνει ότι το υιοθετούμε.
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.

Τα Μπουλούκια

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Δημοσίευση σχολίου (0)
To Top