Πατάτες ογκρατέν με τυριά και γαλοπούλα!


πλήρες γεύμα, αλλά και υγιεινό ορεκτικό

Μια συνταγή για ένα πλήρες γεύμα, αλλά και υγιεινό ορεκτικό για κάθε τραπέζι. Έχει θερμίδες, αλλά λιγότερες σε σχέση με την πλήρη σε λιπαρά εκδοχή του.

Υλικά

• 4 μεγάλες ή 5 μέτριες πατάτες
• 6 φέτες καπνιστή γαλοπούλα κομμένα σε κομματάκια
• ½ φλ. τσαγιού καλαμπόκι
• 250-300 γρ. τριμμένα τυριά τύπου γκούντα και ρεγγάτο αναμεμειγμένα
• 2 φλ. τσαγιού γάλα χαμηλών λιπαρών
• 2 αυγά
• αλάτι πιπέρι

Εκτέλεση

1. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς. Καθαρίζετε, πλένετε τις πατάτες και τις κόβετε σε λεπτές ροδέλες. Τρίβετε τα τυριά και τα χωρίζετε σε 2 μέρη. Τα 2/3 των τριμμένων τυριών για τις στρώσεις γέμισης και το υπόλοιπο 1/3 χωριστά για πασπάλισμα στην επιφάνεια του φαγητού.

2. Στρώνετε σε λαδωμένο πυρέξ μια στρώση με φέτες πατάτας, τις αλατοπιπερώνετε και ρίχνετε από πάνω μια μικρή ποσότητα από το καλαμπόκι, λίγα κομματάκια από τη γαλοπούλα και πασπαλίζετε με μια μικρή ποσότητα των τριμμένων τυριών.

3. Επαναλαμβάνετε την ίδια διαδικασία με τις στρώσεις υλικών, όσες φορές χρειαστεί μέχρι να τελειώσουν τα υλικά. Φροντίζετε η τελευταία στρώση να είναι φέτες πατάτας τις οποίες αλατοπιπερώνετε.

4. Χτυπάτε καλά τα αυγά, προσθέτετε το γάλα και συνεχίζετε το χτύπημα μέχρι να ομογενοποιηθούν. Ρίχνετε το μείγμα ισομερώς στο πυρέξ, πασπαλίζετε με το υπόλοιπο 1/3 τριμμένων τυριών που κρατήσατε και σκεπάζετε το πυρέξ με αλουμινόχαρτο.

5. Ψήνετε στο προθερμασμένο φούρνο για 30 λ σκεπασμένα με το αλουμινόχαρτο, ξεσκεπάζετε και ψήνετε για άλλα 30 λ περίπου μέχρι να μαλακώσουν οι πατάτες.

sintayes

Σας ενδιαφέρουν κι' αυτά...